|
METODY PRACY
- metody podające (przyswajanie) - opowiadanie, pogadanka, historyjka obrazkowa, wiersze, piosenki, praca z tekstem;
- metody problemowe (odkrywanie) - gry dydaktyczne, giełda pomysłów, "Burza mózgów, inscenizacje;
- metody aktywizujące (przeżywanie) - drama, wystawa,(ekspozycja), pokaz
- metody praktyczne (działanie) - gry dydaktyczne, ćwiczenia, zabawy intelektualne np. rebusy, rozsypani, krzyżówki
|


7:00 - 9:00 | Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań . Praca indywidualna z dziećmi. Dowolna aktywność dzieci: konstrukcyjna, plastyczna, manualna, muzyczna . Ćwiczenia utrwalające wiadomości. Zajęcia dodatkowe. |
9:00 - 9:30 | Ćwiczenia i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia poranne. Czynności porządkowo-gospodarcze, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne |
9:30 - 10:00 | Śniadanie –czynności porządkowe i higieniczne. |
10:00 - 10:30 | Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Porządkowanie sali. |
10:30 - 11:30 | Zajęcia z całą grupą – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez aktywne formy: doświadczanie, badanie, obserwowanie, zajęcia ruchowe. Realizowanie programów innowacyjnych opracowanych przez nauczycieli. |
11:30 - 12:30 | Czynności higieniczno- organizacyjne. Pobyt dzieci na świeżym powietrzu. Spacery i zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. |
12:30 - 12:45 | Czynności organizacyjno-higieniczne przed obiadem. |
12:45 - 13:15 | Obiad-czynności higieniczne po obiedzie. |
13:15 - 14:00 | Odpoczynek poobiedni, relaksacja. Słuchanie bajek literackich oraz muzycznych. Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia grafomotoryczne, graficzne, logopedyczne , oddechowe, językowe. |
14:00 - 14:30 | Czynności samoobsługowe i porządkowe. Zabiegi higieniczne. Podwieczorek. |
14:30 - 17:00 | Swobodna aktywność dzieci wg ich pomysłów i zainteresowań. Praca indywidualna, kompensacyjna, wyrównawcza, praca korekcyjna. Czynności porządkowe. |
|